In imagine Alex Prigoana si Alex Sava, de la stanga la dreapta. Foto (C) Alex Sava | Photography

Dupa cum s-a mai spus, din lipsa de timp, am hotarat sa ne impartim in doua echipe pentru a incerca sa urcam doua varfuri in aceeasi perioada de timp. Mihnea si Claudiu s-au dus spre Huandoy iar eu (Alex Sava) si Alex Prigoana am plecat spre Chopicalqui. Am avut nevoie de cinci zile pentru ascensiune. Prima noapte ne-am petrecut-o in tabara de la baza muntelui impreuna cu o echipa de austrieci. A doua zi am decis sa urcam pana in Col Camp, astfel sarind peste Moraine Camp. Acest drum ne-a obosit destul de tare, in consecinta am decis sa petrecem o zi in Col Camp, pentru a ne odihni. A fost o decizie pe jumate buna, ziua respectiva a fost una perfecta pentru ascensiunea partii finale, dar poate nu ar fi fost una reusita din cauza lipsei de odihna.

Varful Chopicalqui

Varful Chopicalqui (C) Alex Sava | Photography

Pregatirea pentru ascensiunea finala a inceput la 23:30 iar urcusul propriuzis a inceput in jurul orei 01:00. Traseul a fost unul neasteptat de dificil, asta pentru ca acesta se schimba de la an la an iar ghidul pe care il aveam era deja vechi de patru ani. Am avut doua pante unde a trebuit sa ne cataram, fiecare compusa din doua lungimi de coarda. Principalul nostru adversar in ziua varfului a fost vantul si ceata (vremea buna ne-a parasit chiar in ziua de varf). Am ajuns la altitudinea de 6354 de metri in jurul orei 06:00 iar la ora 10:30 am eram inapoi in Col Camp. In aceeasi zi am decis sa coboram pana in tabara de baza de unde ziua urmatoare sa plecam spre Huaraz. Chopicalqui a fost un varf destul de dificil, dar pe care l-am urcat cu placere. Colegi de traseu ne-au fost si austriecii cu care ne-am intalnit in tabara de baza. Desi pe varf nu am reusit sa ne bucuram de privelistea la care speram, bucuria a fost una enorma, mai ales ca am plecat din tabara cu sperante foarte mici de a ajunge pe varf.